شانزدهمین رویداد فیناپ با موضوع نئوبانک برگزار شد.
در این رویداد دکتر سید ولی اله فاطمی بنیانگذار توسن و امید ترابی معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن و عضو هیئت مدیره توسن حضور و به ارایه فلسفه بانکداری ریزومی توسن، زیرساخت بانکداری دیجیتال توسن پرداختند.

امید ترابی، معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن در رویداد فیناپ با اشاره به فلسفه ریزومی گفت: به نوعی نگاه و تفکر افقی به پدیده‌ها فلسفه ریزومی می‌گویند. در این فلسفه تمام نگاه‌های عمودی سنتی و قدیمی به پدیده‌ها بهم می‌ریزد و نگاه به پدیده‌ها افقی می‌شود.
او در ادامه افزود: در اصولی که فلسفه ریزومی دارند، اجزا همان هستند ولی وقتی اجزا تلفیق و ترکیب می‌شوند روایت و تعریف جدیدی ایجاد می‌شود.

ترابی خاطر نشان کرد: بسیارگانگی ( multiplicity) به معنی وحدیت در عین کثرت است که در آن وحدت در یک روایت وجود داد ولی در جزئیات تفاوتهای زیادی دیده می‌شود.در فلسفه ریزومی، تمرکز زدایی و توزیع شدگی در عین حال اتصال وجود دارد که از نمونه بارز آن می‌توان به بلاکچین اشاره کرد.

وی در تعریف نئوبانک گفت: ما در نئوبانک باید به مشتریان متفاوت اهمیت دهیم و نیازهای آنها را بشناسیم و بر اساس نیاز آن سرویس معرفی می‌کنیم. بنابراین ما در نئوبانک باید بسیارگانگی را بپذیریم و باید به سمت ایجاد جریان ارزش برای مشتریان برویم.

«ریزوم» مبنای فلسفی بانکداری دیجیتال توسن است که خط سیر آینده محصولات جدید بانکداری دیجیتال توسن را شکل خواهد داد.

پنل گفتگوی رویداد فیناپ با حضور دکتر سید ولی اله فاطمی بنیانگذار توسن با موضوع نئو بانک از افسانه تا واقعیت برگزار شد.

دکتر فاطمی، در پنل گفتگوی این رویداد گفت: تعریفی از نئوبانک واقعی است که مبتنی بر مدیریت ریسک مستقل باشد و بانک مادر در آن نئوبانک دخالت نداشته باشد.

او افزود: تا زمانیکه بانک مادر در نئوبانک زیرمجموعه خود حتی ۱ درصد سهام داشته باشد اصل نوآوری و تحول در آن نئوبانک زیر سوال می‌رود.

همچنین دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: هرچند در شرایط فعلی با وجود قوانین بالادستی رگولاتوری، بانک‌ها مجبور به رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها هستند ولی نئوبانکی که بتواند از این قوانین گذر کند و بصورت کاملا مستقل ایجاد شود، نئوبانک واقعی خواهد بود.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.